Het vervolg

De ontsapper werd getest en goed bevonden. Water vanonder, vruchten vanboven, en na een tijdje sap in het middenste gedeelte. Eigenlijk wel heel veel sap voor het oogstje frambozen en moerbeien dat ik had. Veel minder gedoe ook dan eerst alles tot moes te moeten koken en dan door een neteldoek gieten om heldere gelei te hebben (pitjes in de confituur willen mijn mannen niet). De ontsapper is ook veel sneller weer proper dan de meeste neteldoeken die hier gebruikt worden…
Ik had een liter sap, en kookte dat met een halve kilo geleisuiker. Hier staan nu vier potjes af te koelen. Ik ben heel benieuwd hoe het smaakt, en of ik dus de rest van de moerbeien ga plukken of voor de vogels laat.

4 gedachten over “Het vervolg

    1. Heidi Berichtauteur

      Ik had alleen een linkje naar een foto gezet in een vorig berichtje. Ik mag nu een tijdje een ontsapper lenen van een andere Heidi, en ben van plan om nog heel veel te testen. Ik hou je op de hoogte!

  1. Pingback: Gelei | de Fruitberg

Geef een reactie

