Lijstje

Deze keer geen to-do, boodschappen of menu. Nee, een (voor mij toch) stukken leuker lijstje. Een plantenlijstje.
Waarmee ik zonet naar de kwekerij fietste, en waar men mij verzekerde dat alles tegen volgende donderdag klaar zal staan.

Dan kunnen we vrijdag 6 borders in de tuin voorzien (of gedeeltelijk voorzien) van plantgoed. Plantgoed is per stuk niet dé grote kost, maar als je alles bij mekaar rekent schrik je wel van het totaal. Daarom dus: gedeeltelijk beplant. Onze tuin mag groeien, en ik ben zelf bereid om te wieden, om in de loop van de volgende jaren planten te scheuren, stekken of spontaan te laten uitzaaien. Een mooi voornemen van mezelf is om hier ook een aparte pagina “tuin-in-wording” te maken, zodat we later kunnen zien wat het werd en van waar we komen.
Jongens, zal dat hier een verandering worden: de schorsveldjes waar we nu naar kijken zullen dus kleur krijgen.

Mijn bottinnen zijn ingevet, mijn plantschupke ligt klaar.  Laat maar komen, die plantjes!

5 gedachten over “Lijstje

  1. De Fruitberg

    Planten is leuk, zelf bestel ik meestal ook op voorhand ’t belangrijkste, maar ik kan het niet laten om ook nog eens rond te lopen op zo’n kwekerij. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het lijstje

  2. Menck

    Het plannen en voorbereiden is heerlijk, het planten iets minder, maar later alles zien opgroeien en tot volle wasdom komen: dàt is pas de max!

Geef een reactie

