Warm aanbevolen

Mannekens, ik krijg hier de kriebels van dat weer! Te nat om in den hof iets te doen, binnen te warm met de verwarming aan, maar ijskoude voeten en handen als ze niet opstaat. Pubers die veel te dicht op mekaars lip zitten, en weer eens bewezen hebben dat ze experts zijn in grenzen aftasten en er ver over gaan. Muizenissen, hersenspinsels… volgens mij moet ik dringend eens met mijn hoofd tegenwind gaan wandelen en alle grijze gedachten met de najaarsstormen laten meewaaien.
Of nog wat confituurkes maken. Of plannekes tekenen voor de moestuin. Of mijn moestuinvragen oplijsten. Want kijk, de lokale Velt-afdeling heeft een fijn initiatief genomen: Als vervolg op de beginnerscursus ecologische moestuin kunnen we er nu ook met al onze vragen over ons eerste jaar wrochten en wroeten in de grond terecht. 18 november staat omcirkeld op de kalender. Ik ga daar zelfs helpen stoelen klaarzetten, kwestie van zeker een goed plekske te hebben. Aan iedereen van de streek: U komt toch ook?

We zijn nu één seizoen aan de slag geweest in onze nieuwe moestuinen. We hebben veel leuke dingen gezien maar hebben veel vragen over die zaken die minder gelukt zijn. Daarom is er  het eerste Velt café – al je moestuinvragen beantwoord.

Herman De Waele, Velt lesgever bij onze opleiding,antwoordt op al onze vragen. We nodigen alle geïnteresseerden uit om mee te komen praten.  Er zijn drie mogelijkheden
1. Heb je vragen over de moestuin. Mail ze aan riavanherck@rocketmail.com. We bezorgen de vragen aan Herman.

2. Ken je veel van moestuin en heb je al jarenlang ervaring en oplossingen voor moestuinvragen? Deel je kennis met ons en kom naar het café.
3. Misschien heb je geen vragen maar wil je graag met gelijkgezinden over je hobby ‘moestuinier zijn’ praten. Sluit je dan aan.

 We hopen je te zien op 18/11/2013 om 19.30 in Balegem, cafe Ganzenhof.

Cursisten ecologische moestuin, voorjaar 2013 Oosterzele

(Leden)prijs: € 2
Prijsinfo: niet leden 4€
Veltgroep: Land van Rhode
Verantwoordelijke: RIA VAN HERCK ( rifiskynet.be 09-371 83 87 )
Locatie: Café ganzenhof Balegem
Adres: Houtte 33, 9860 Oosterzele
Info: Boeken en bordjes verkrijgbaar en Toegankelijk voor rolstoelgebruikers
3 gedachten over “Warm aanbevolen

  1. De Fruitberg

    Ik ben eigenlijk best tevreden met het weer (en zeker het weer dat de komende dagen wordt voorspeld), het gras kiemt hier nu als zot 🙂
    Maar werken in den hof wordt inderdaad moeilijk, ik heb echter nog een waslijst aan werkjes in huis waar ik mijn eega heb beloofd aan te werken de komende weken …

Geef een reactie

