Compositie in wit, geel en groen

Of risotto uit eigen tuin! Behalve de rijst natuurlijk, maar als ’t hier nog eventjes zo blijft regenen kunnen we wel zo van die onder water staande terrassen aanleggen. Helemaal zelfbedruipend dan 😉

Tussen de buien door scheen hier een fel herfstzonnetje, en ik repte mij richting moesmoeras. Boontjes geplukt, pastinaken meegebracht, een stevig bosje platte peterselie uit de serre gehaald en uit de kelder een gele courgette en twee ajuinen, ook van eigen kweek.

Groenten in blokjes snijden, en al dente koken terwijl je de risotto maakt: ajuin glazig stoven in olijfolie, rijst (ik reken 100g pp) even mee bakken tot de korrels ook glazig zijn, blussen met witte wijn en dan groentenbouillon bijvoegen en proeven (van de rijst, maar van de wijn kan ook hoor) en bijvoegen en proeven en bijvoegen en proeven tot uw risotto de gewenste smeuïgheid heeft. Ik wilde de groenten eigenlijk nog eventjes stoven, maar ik ben het vergeten. Als de rijst klaar is doe je de groenten er bij, en op het bord nog een royale portie gesnipperde peterselie en parmezaanschilfers. Lekker!

risotto

Voor zij die denken dat dit maar een bescheiden hapje is: inderdaad. De rest was allemaal op voor ik er aan dacht om er een fotootje van te nemen.

De rest van de witte wijn? Daar genieten we zodadelijk nog van!

2 gedachten over “Compositie in wit, geel en groen

Geef een reactie

