Post

Soms weet je gewoon dat de postbode iets mee heeft.

post

En met zo’n afzender weet je zelfs dat de inhoud leuk is.

groentenzaden

Sinterklaas had het niet beter kunnen bedenken!

15 gedachten over “Post

  1. Fries

    Op de blog van ene Marcus las ik: ‘Iemand ging eens naar zijn land om te zaaien. Tijdens het zaaien viel een deel van het zaad op de weg, en de vogels kwamen en aten het op. Een ander deel viel op rotsachtige grond, waar maar weinig aarde was, en het schoot meteen op omdat het niet diep in de grond kon doordringen; en toen de zon opkwam verschroeide het jonge groen, en omdat het geen wortel had droogde het uit. Weer ander zaad viel tussen de distels, en de distels schoten op en verstikten het en het bracht geen vrucht voort. Maar er waren ook zaadjes die de facteur postte bij Piet en Heidi en die wel vrucht zouden voortbrengen: ze schoten op en groeiden en droegen vrucht. Sommige leverden het dertigvoudige op, andere het zestigvoudige en weer andere het honderdvoudige.’ Tot zover deze lezing! Suc-6 in den hof!

  2. Eilish

    Ten tijde van de echtgenoot kwam hier ook elk jaar zo een pakje toe. Uit heel die zadenverzameling heb ik nog steeds de olijftomaatjes (elke winter een tomaatje in de serre laten liggen, jaar nadien zaad van gebruiken) die blijven lekker en lijken met het jaar groter te worden.
    Veel plezier met het tuinieren en smakelijk voor later !

    1. Heidi Berichtauteur

      Ja hé, heerlijk. Het uitzoeken wat ik wil vind ik ook al een stukje lente in huis halen. En vandaag met dat zalige zonnetje kan het al helemaal niet meer stuk!

    1. Heidi Berichtauteur

      Bij De Nieuwe Tuin is dat heel gemakkelijk: vrijdagnacht vanuit mijn luie zetel besteld, maandagmorgen netjes in de bus. Met een handleiding zaaien-voor-beginners erbij. Los daarvan is het hier een bewuste keuze om voor bio (sinds ik de reportages over Monsanto gezien heb) en wat specialere rassen te gaan. En laat “den boerenbond” daar nu net geen overvloed aan hebben… Paarse en witte worteltjes, spaghettipompoenen, speciaal mooi bloeiende peultjes: zelfs in het gewone aanbod is het lang niet allemaal te vinden. Als ik dan toch moeite doe om groenten te kweken, dan wil ik ook verrast worden door een niet-alledaagse oogst.

  3. bart

    Mooi assortiment zo afgaand op de foto. Die spaghetti-pompoen heb ik de revue zien passeren in de moestuin van Wim, zag er iets heel intrigerend uit. Benieuwd of het ook lekker is.
    Doet me er bovendien aan denken dat ik dringend ook eens mijn inventaris moet maken om te zien wat er moet bijbesteld worden. Joepiejoepie, we zijn stilaan vertrokken met het nieuw seizoen! 🙂

  4. zem

    Wat een spannend assortiment! In je verbeelding staat het vast allemaal al mooi uitgegroeid op de daarvoor bestemde plekken. Ben benieuwd naar de resultaten t.z.t.

Geef een reactie

