Liefste Dagboek…

Voor iedereen die hier denkt een glimp van mijn diepste zielenroerselen te kunnen opvangen: MIS!
Het gaat niet over mij, maar ik hou wel eventjes een dagboek bij. Van een klein prutske, dat hier een weekje blijft logeren. Mama en Papa van dat prutske zijn nogal sportieve mensen, en staan momenteel ergens in Frankrijk op de latten. Kleine man mag bij zijn meter blijven, want hij staat nog niet zelf op zijn beentjes.

Wat doet hij wel?
* klokje rond slapen
* een half uur aan een stuk doen alsof hij wortelpuree eet, en eigenlijk niks binnen hebben
* ons wakker maken met zijn koddige gefrazel, vééél leuker dan een wekker (en redelijk klokvast)
* lachen naar iedereen die in zijn blikveld komt
* plassen als hij juist uit bad komt en natuurlijk juist nog geen pampertje aan heeft
* slapend zijn fles leegtutteren, en achteraf verschieten van zijn eigen boertjes
* alles vastgrabbelen en naar zijn mondje brengen
* kwijlen
* genieten van de aandacht van de vier neven: altijd wel iemand die met hem bezig wil zijn
* veel meer op zijn rechterkant dan op zijn linker liggen
* verliefd kijken naar zijn muzikaal nijlpaardje
*…

Om niet te veel van die leuke dingetjes te vergeten als we zondag weer allemaal samen zijn hou ik dus een dagboekje bij voor zijn ouders. ’t Lijkt wel of ik daar nu veel meer tijd voor heb dan vroeger, toen onze zonen klein waren. Grappig wel hoe die nu constant vragen “Mama, deed ik dat ook?” En hoe ik dikwijls denk: “Hé, dat deden de onzen ook”

Nog tot vrijdag hangt er hier ten huize dus een Mustella-luchtje! Geniet-modus dus, al de rest zal even moeten wachten…

9 gedachten over “Liefste Dagboek…

  1. Eilish

    Ik heb het me achteraf dikwijls beklaagd dat ik niet meer genoten heb van mijn baby’s destijds. De mallemolen van het leven liet het toen niet toe.
    Aan de andere kant, er nu zijn nu de kinderen groter worden is ook niet onbelangrijk, hoeveel ouders weten nog waar hun kroost mee bezig is (na school als zij nog uit werken zijn bvb)
    Geniet van het kleintje !

Geef een reactie

