E, A, D

Dat zijn de gitaarakkoorden die het simpelst te spelen zijn, en die ik vandaag leerde. Samen met zoon 2 (die heeft wel voorsprong, volgt al 6 jaar “klassieke” gitaar) ging ik naar de eerste les van de Gezinsbond.
Een leerkracht van de lagere school, die zeer muzikaal aangelegd is, geeft een instapcursus. Je hoeft dus geen noot muziek te kennen om mee te doen, alleen over een gezonde dosis masochisme beschikken. Man, dat doet pijn aan je vingers! De wijsvinger van mijn linkerhand is bijna gevoelloos, middenvinger en ringvinger tintelen. De huisgenoten moeten nog gewaarschuwd worden: met drie akkoorden is het repertoire voorlopig zééééér beperkt  (denk “Kumbaya” en als het iets sneller mag “You are my sunshine”). Gezien zoon 2 en ikzelf vast van plan zijn om te scoren zal de rest ons misschien nog met gitaar en al naar de maan of verder wensen…we’ll see. Als variatie op het thema kunnen we er al wel een country-slag insteken. Of er een walske van maken 😉

9 gedachten over “E, A, D

  1. bart

    Verder dan de intro van a forest van the cure ben ik nooit geraakt. Steek mij een gitaar in mijn handen en ’t gaat een half uur van dezelfde vijf noten. Met you are my sunshine zijt ge al een echte virtuoos in vergelijking!

  2. muggenbeet

    Veel succes en vooral speelplezier Heidi. In het begin is ’t doorzetten maar oefening baart kunst. Speel zelf ook gitaar dus je akkoorden en vingerzetting zijn geen Chinees voor mij. 🙂

  3. brubeck

    Aha, benieuwd naar de vorderingen de volgende maanden. Doet me eraan denken om ook mijn gitaar nog eens vast te nemen… en terug weg te zetten want verder ben ik nooit meer geraakt. 🙂

Geef een reactie

