Zou dat kunnen ?

Een vraagje aan de ornithologisch meer onderlegde medemensen: deze morgen (eventjes) op het terras gespot: vogeltje met lange grijze staart, donkere lendenstreep, bleke borst en gele vlek onder zijn staart. Bijzonder elegant beestje om te zien. Hupte rond op hetzelfde moment dat de mussen, mezen en een roodborstje present gaven.

Bijkomende info:
*In onze tuin wordt gul voedsel verstrekt aan de kleine vogelkes.
*Op een kleine 200m in vogelvlucht stroomt een beek.
*Het vogeltje leek mij te pulken in een hoopje nat gras dat gisteren vanuit de moestuin meereisde tot hier bijna voor de deur, aan de onderkant van mijn bottin.

Zou dat nu echt een grote gele kwikstaart kunnen zijn? Hij leek wel erg op deze.  Indien ja: me happy! Indien nee: wat zou het dan wél kunnen zijn?
Ik  leg mijn fototoestel alvast terug wat dichter bij de achterdeur, stel dat hij/zij nog eens landt…

9 gedachten over “Zou dat kunnen ?

  1. Bart

    Dat zou kunnen! 🙂
    Weinig gevogelte dat in je tuin kan opduiken én sterk op een grote gele kwikstaart lijkt (of het moest een ‘gewone’ gele kwikstaart zijn, maar die worden verondersteld nu in het warme zuiden te zitten).

    1. Heidi Berichtauteur

      I will do my very best. Ondertussen op de sensor geplakt: groene specht en groenling, en dan nog een bende mezen, mussen en vinken. Goeie Fly-in hier, al doen de kauwen meer van Take-away. 😉

  2. Menck

    Spannend! Al moet ik je helaas het antwoord schuldig blijven: in vogeldeterminatie ben ik niet sterk; ik geniet slechts van die fladderaars’ aanwezigheid.

Geef een reactie

