DZV-week 4

Oeioei, week 5 is al bijna gedaan, en ik vond dit nog tussen mijn klaarstaande postjes. Aiai, lente in mijn hoofd…
We zijn halfweg. Aan iedereen die recepten stuurde: dankuwel. In de loop van de volgende 20 dagen proberen we nog één en ander uit.

* Maandag, pastadag. Het moet niet altijd met bolognèsesaus zijn natuurlijk: ik oogstte in de serre een volle kom winterpostelein, manlief stoofde die samen met champignons en een paprika, maakte een kaassausje, kookte pasta en gratineerde alles nog even. Lekker!
* Dinsdag at ik met de zonen de rest op. Man sliep in Duitsland, en deed daar met vlees. In het restaurant waar hij aan tafel zat waren geen deftige vegetarische alternatieven.
* Woensdag luilekkerdag. Op verzoek van de boys werden het pizza’s. Lekkere hé mama, echte. Lees: diepvriespizza, vanuit de supermarkt, die in de verste verte niet kunnen tippen aan mijn zelfgemaakte exemplaren. Nog veel culinaire opvoeding nodig hier!
Het werden er zonder vlees: 4 kazen, mozarella-pesto en “veggie”. Van een aantal verschillende merken, zodat de variatie heel groot leek.
*Donderdag rekende ik op man des huizes om een seitan-stoofpotje te fabriceren, maar toen ik na een dagje stappen met Moeke thuiskwam bleek dat de jongen zo was opgegaan in zijn werk dat er nog geen eten te bespeuren was. Te laat op de avond om nog aan dat stoofpotje te beginnen, dus rap iets uit de diepvries gehaald. Spaghetti met vegetarische bolognèse, dan toch weer. Veel te veel pasta deze week, shame on us, maar ook weer veel te weinig gepland op voorhand en veel te hectisch bij momenten.
* Vrijdag het seitanstoofpotje met gebakken krieltjes. Het recept moet ik zeker nog eens opschrijven, want het was superlekker. Man toverde het uit de losse pols op tafel. De jongens vonden het lekker, op voorwaarde dat ze de seitan mochten laten liggen. Dat piepte tussen hun tanden, en ze vonden het een heel rare structuur. Ja, ’t is een speciaal gevoel, maar wel lekker.

seitanstoofpotje
* Zaterdag op verzoek van de jongste pannenkoeken (voor de zonen). Wij aten met veel smaak de rest van het stoofpotje op.
* Zondag frietjesdag. Voor alle mannen in huis was het blijkbaar een noodzaak om daar een stuk vlees bij te eten. Hamburgers voor de zonen, steak voor de man. Ik hield het bij frietjes met een massa koude groenten.

3 gedachten over “DZV-week 4

      1. prinses op de kikkererwt

        Ik moest gewoon nog antwoorden op je laatste mail, maar ik ben weer wat verstrikt in mijn takenlijsten. Overweeg zelfs om eens nachtje door te doen om wat dingen af te krijgen :(.

Geef een reactie

