Gemis

Wie hier al even meeleest weet dat hier een aantal “dubbele” verjaardagen zijn. Vandaag is weer zo’n trieste blije dag…

Dag Gemis,
ben je er nog?
Stom, dacht ik meteen,
waarom vraag ik dat nu?

Gemis was al een poosje
stiller dan gewoonlijk.
Ze hield zich rustig,
huisde wat teruggetrokken
in een hoekje van mijn bestaan.
Soms dacht ik zelfs
dat ze in stilte was vertrokken.

Hoi!
riep Gemis toen vrolijk.

(uit Gemis en ik, een boeketje van Geert de Kockere)

Een gedachte over “Gemis

  1. Fries

    Ja, dat gemis is met geen pen (of toetsenbord) te beschrijven.
    En toch slaag jij en o.m. die Geert de Kockere erin om mij even te doen glimlachen op deze bijZONdere trieste blije dag .
    Dank, Fries

Geef een reactie

