Alleen kalmte kan ons redden, denk ik dan…

Alles wat je zegt kan en zàl verkeerd geïnterpreteerd worden. Goedbedoelde vragen worden met bliksemende donkere blik keihard genegeerd. Meer nog, ostentatief als compleet ongepast gecatalogeerd.
“Eventjes” pauze moet je verstaan als “ik ga nu een halve dag voor de Playstation hangen en waag het niet om er over te zagen”, in dezelfde mate waarin met “lekker eten” iets moet begrepen worden à la “hoe vettiger, hoe prettiger”. Kom dus niet af met gezonde kost, knallende deuren zullen uw deel zijn. Ellenlange discussies ook, over “focussen”, en dat dat niet samengaat met messenger, facebook, tv, snapchat, instagram en weet ik veel wat nog allemaal.
We moeten er door. Voorlopig nog maar eentje, tegen ’t eind van de week zijn ze hier met vier gestresseerd aan ’t doen.
De deuren zien af, wie per ongeluk op het verkeerde moment op de verkeerde plaats staat ook.

En wij? Wij supporteren. Voorzien gezonde en minder gezonde (maar oh zo lekkere) tussendoortjes. Hanteren de mantel der liefde. Zeggen toch nog te dikwijls de verkeerde dingen. En tellen vooral af naar betere tijden. Aaaaaah, examens!

19 gedachten over “Alleen kalmte kan ons redden, denk ik dan…

    1. Heidi Berichtauteur

      Ah, oef. Ik ben dus niet alleen. want dat willen ze mij hier wel eens doen geloven, dat ik de meest ouderwetse moeder ever ben. IEDEREEN mag altijd ALLES, en wij NOOIT NIKS. Dutskes hoor, mijn kinders!

  1. Eilish

    Ik zag nog maar de titel en voelde de inhoud van je stukje al komen. Zeer innige deelneming ! Hier is er al ene examenvrij en in vakantiestemming, terwijl de jongste nog moet beginnen. Op die manier ‘geniet’ ik een kleine twee maanden van blok- en examentoestanden.
    Enfin, ’t zal ook passeren zeker ? Ja toch hé ??

  2. tifosanele

    Veel succes! Wij beginnen er hier dit weekend ook aan. De oudste zit in het 2e middelbaar, de jongste in het 5e leerjaar. Allebei hebben ze volgende week examens of proefwerken. De echtgenoot is leraar en mag ze dus afnemen… Het zijn intense weken maar gelukkig duren ze niet al te lang. Even op de tanden bijten, cake en comfort food aanslepen en mezelf voor de rest onzichtbaar maken 😉

  3. Brubeck

    Herkenbaar, zeker als je vraagt of ze nog lang in de zetel blijven hangen of gewoonweg, zo neutraal mogelijk of ze nog veel moeten doen. Gelukkig hebben we er nog maar eentje van die soort in huis 🙂

    1. Heidi Berichtauteur

      Een keer een week, en dan nog een keer 10 dagen! En aan de plannen te horen zullen ze tussendoor ook niet echt veel thuis zijn 🙂

  4. Affodil

    Erg, he? Na het allerlaatste examen haal je opgelucht adem, maar voor je het weet is de volgende generatie al bezig aan die zenuwendans. Dan ben je klaagmuur voor de ouders die vergeten zijn hoe vaak hier de sloten van de deuren vervangen zijn … 😉

Geef een reactie

