Vakantie!

Et Voilà, de laatste examens werden afgelegd, de vier musketiers zijn hier overgeschakeld op vakantiemodus. Twee die ’t stad in trekken met de maten, één die de rest van de dag “gewoon” lui wil zijn, en de jongste die een vriend meebrengt van school.

Ze kunnen nu nog even onbezorgd genieten, de teerlingen zijn geworpen maar het resultaat wordt pas binnen een week meegedeeld. Als dat geen luxe is!

Gedaan met wekkers zetten, ’s morgens opjagen en fietsen tegen de klok. Gedaan met kladpapier en overprikkelbare knorpotten. Gedaan ook met Aïki-Noodles, die troep komt alleen maar in huis tijdens den blok.

Interessant om te zien: zoon twee is nu, op dit eigenste moment, zijn kamer aan het uitmesten. Zo, nu, vers van school, nog niet gegeten en al aan de slag. En kijk, hier verschijnen zijn gebundelde cursussen al, netjes in een doos!
Gek, zeer gek. Ik verwacht nog een vraag. Zo iets wat te maken heeft met zakgeld, of uur van thuiskomst vanavond, of compagnie meebrengen. Buikgevoel…

7 gedachten over “Vakantie!

  1. Eilish

    Ik heb er ene die naar de feedback is geweest, om haar punten te bespreken (en om complimenten met haar resultaat te krijgen waarschijnlijk, egoboost en zo), de jongste had vanmorgen nog een examen en maakt met een paar vriendinnen Gent onveilig op dit moment.
    Ik hou van dit moment, als alle stress eens gedaan is. Mijn buikgevoel zegt me ook dat ik deze vakantie nog wel eens ga vervloeken om hun gelummel, slordigheid, gezaag, …

    1. Heidi Berichtauteur

      Dan is er kans dat ze mijn twee oudsten tegen ’t lijf loopt vanmiddag. En ja, dat gelummel steekt binnen een paar weken wel weer eens tegen, maar nu: zen.

  2. De Fruitberg

    Of je zoon heeft het idee dat er een aantal vakken niet zo goed zijn, en begint preventieve damage control te doen ;-).

    Zie je -> jouw opties zijn beter, en fijner :laten we daar dus maar op hopen

Geef een reactie

