Oooooh! Echt!

koninginnepage op verbenakoninginnepageDeze beauty fladderde hier rond op onze nationale feestdag. Wees maar zeker dat ik dat een feest vond! Ook vorig jaar zag ik hier een koninginnenpage, maar die bleef niet lang.
Dit (groot! schoon!) exemplaar verbleef zeker een kwartier in onze tuin, fladderend van verbena naar verbena. En ik huppelde er achter aan.
Schone broer, zijt ge zeker dat ge zo geen van die waaibomen in uwen hof wilt? 😉

7 gedachten over “Oooooh! Echt!

  1. Eilish

    Ik heb elders ook al geklaagd dat er zo weinig vlinders in mijn tuin zijn dit jaar. Een Koninginnepage heb ik hier al in geen jaren gezien trouwens.

  2. zem

    Geweldig om deze prachtige vlinder te spotten én te fotograferen!
    Ik heb ooit een groot aantal exemplaren in de Eiffel gezien, maar daar is het bij gebleven.

  3. Fries

    Ja, die schone broer is wel een beetje jaloers op zo’n koninklijk bezoek! Is natuurlijk wel assorti met het kasteel dat jullie aan ’t bouwen zijn in den hof! Dank dat je dit vlindernieuws alweer met ons deelde…

Geef een reactie

