Het gevaar schuilt in een klein ribbeltje

In dat van de sectionaalpoort. Dat zijn gevaarlijke dingen, zeg ik u!
Zeker als je na een heel weekend bekvechten met zoon twee (dat dutske, weetwel) moegetergd die poort wil toe doen om de sigarettenstank tegen te houden die diezelfde zoon en oudste vrolijk laten binnen waaien.

Als je dan zo kwaad bent dat je bij wijze van statement geen stap meer verzet, en de poort tussen de verschillende stukken pakt om naar beneden te duwen in plaats van aan het handvat, tja, da’s dan vragen om miserie zeker? Voor wie het nog niet aan den lijve ondervond: je geraakt daar op eigen kracht niet tussenuit. Tegen de tijd dat een rokende puber door heeft wat er verwacht wordt is de pijngrens danig op de proef gesteld.

Drie kloppende vingertoppen, één na drie uur nog steeds gevoelloos. Zoon twee die vindt dat ik merci moet zeggen tegen hem voor de dafalgan die hij uit de verpakking duwde, en de binnendeuren bijna uit hun hengsels mepte omdat dat voor mij nu net een brug te ver was. Hùn sigarettenstank, remember?
Daarbij ook nog eens de eeuwige kermis-budget-alcohol discussies.

Wel, u hebt daar waarschijnlijk allemaal geen boodschap aan, maar ik ben het kwijt:
SCHIJTZONDAG!

17 gedachten over “Het gevaar schuilt in een klein ribbeltje

  1. Eilish

    Goed jong, smijt het eruit ! Een mens heeft dat soms eens nodig !
    Ik heb het vorige week gewaagd om de vriendin van mijn jongste ‘een stomme triene’ te noemen omdat ze weer (na een stop) aan het roken is, met als gevolg dat dochterlief zwaar verontwaardigd (eens op tijd) in haar bed kroop en er de morgen nadien beeld was zonder klank.
    Stalen zenuwen, dat zouden geboortecadeaus moeten zijn zeg ik u !

    1. Heidi Berichtauteur

      Mijn drie rechtervingers zijn ok, twee linker ook, maar die ene middelvinger blijft voorlopig gevoelloos. Tja, die zat er dan ook ’t verst en ’t langst tussen…

Geef een reactie

