Schoolbanken revisited – 3

Als ik naar de les ga kom ik liefst op tijd. Vandaar dat ik ook altijd wat rekening hou met vertragingen in en rond Gent, en liefst ten laatste om kwart na zes vertrek.

Voor onze portemonnee is het het voordeligst als ik dat met het voertuig van man des huizes doe: bedrijfswagen. Voor mijn zen is dat niet altijd even goed…
Sinds maandag staat hier een nieuwe bolide op de oprit, met voldoende plaats voor 6 volwassenen, binnen de bepalingen die de firma oplegt, en – zoals man het graag heeft – met zoveel mogelijk automatische functies.
Niks bijzonders, de vorige was ook zo, maar zat aan zijn kilometers en was te klein voor lange zonenbenen.

Ik reed dus compleet op mijn gemak naar de avondles, en natuurlijk, net als het overal ongezien druk is had ik een kwartier vertraging bij vertrek, wegens oudercontacten en auto nog niet thuis en waar is de sleutel en wanneer moet ik waar gaan babysitten en zo nog duusd dinges.

Geen probleem, tot ergens in een vreselijk drukke smalle straat aan de Muide in Gent. Stapvoets, zo’n tien minuten, aanschuiven voor de lichten, ongeduldige camionette in mijn gat, enfin, ge kent dat wel. Edoch: zen. Want gps zei dat ik nog op tijd zou zijn.

Licht op groen, en dan niks meer. Behalve de melding op mijn dashboard dat de parkeerrem geactiveerd was. Oenk!? Ik had niks gedaan! Volgende melding: rem intrappen. Niks geen reactie van heel die nieuwe auto! En dan zijn er veel knopkes en truukjes die je kan proberen, maar ik kan u wel melden dat van heel mijne zen niks overbleef. Paniekje, angstzweet, klamme handjes, gevarenpinkers, en “kom eens” richting camionette achter mij.

Gelukkig wist die mens hoe het moest: Godnongdedjuu, onnuuzel waaf! Als je dat tegen het dashboard roept, dan vertrekt die auto terug. Joepie! Waarlijk fijn, zo’n heer in het verkeer πŸ˜‰

Ik reed kalmpjes verder, en genoot van de les.

7 gedachten over “Schoolbanken revisited – 3

Geef een reactie

