Plant van de maand – november

Ja, ik loop weer achter, ik weet het. Mogelijks krijg je in een volgend berichtje een lijstje van de dingen die hier gedaan geraakt zijn. Uitbundig bloggen staat daar niet bij.
geranium PatriciaDe plant van november : Geranium “Patricia”.
Heel de zomer vroeg ik mij af wat die verwilderde hoop stengels en blaadjes nu zou zijn. Een kruising van een paar soorten die zichzelf hier een plekje had toegeëigend, of toch iets dat we daar zelf gezet hadden? Patricia wordt niet hoog (20 à 40cm), maar weeft zich tussen de andere planten en maakt zo de gaatjes in de zonnige border dicht.
geranium PatriciaEn kijk, hoewel bij sommigen  te lezen valt dat de plant karmozijnrood (zo’n schoon woord!) bloeit van juni tot augustus, hadden anderen het duidelijk over “het najaar”. Hier valt dat najaar in november. De foto’s dateren van begin november, met het oog op dit logje, maar zelfs nu, half december zorgt deze Geranium nog voor kleur. Fel, dat wel, maar in deze grijze periode mag dat.
geranium Patricia

Meer plant van de maand? Klik.

3 gedachten over “Plant van de maand – november

  1. mmberends

    Oh, Heidi, dit is een van mijn lievelingen in de Franse border. Ooit een stekje van een vriendin gekregen en nu staat ie al op verschillende plekken door middel van opgraven en de kluit in een paar stukken hakken met de spa. Hij wordt bij mij behoorlijk hoog maar dat kan ook liggen aan de super grond die we daar hebben. Heerlijk weefplant, hij gaat bij mij nooit meer weg. Dei vriendin, die heet Particia, echt waar.

  2. bart

    Doet me een beetje aan kaasjeskruid denken, zowel qua kleur als qua vorm. ’t Is er eentje die hier zeker ook niet zou misstaan. En leuk om zo laat op het jaar nog bloeiende planten in de tuin te hebben. Of zou dat ook veel met de zachte winter te maken hebben?

Geef een reactie

