Aaaah, nieuwsgierig zijn…

Ik kijk zo wel eens naar mijn blogstatistieken soms. Sinds enige tijd verschijnt daar regelmatig een “referrer” die ik nog niet eerder zag. Meer nog, die ik niet kan zien…
Een blog die alleen voor uitgenodigde lezers is: tochgeenblog.blogspot.be

En plots word ik weer met de neus op de feiten gedrukt: mens, ik ben een curieuzeneuzemosterdpot! Ik zou zooooo graag weten waarom ik daar gelinkt word hé, ge kunt dat niet geloven.

14 gedachten over “Aaaah, nieuwsgierig zijn…

  1. Menck

    Haha, van hetzelfde laken een pak in mijn referrers, al betreft het wel een ander – eveneens ontoegankelijk – blog.
    Ik vraag me veeleer af waarom iemand per se privé wil bloggen. Welk plezier schuilt dáárin?
    Net zoals ik me afvraag waarom bepaalde bloggers reacties eerst moeten goedkeuren alvorens ze tot het reactieluik worden toegelaten. Zo kan je nooit eens inspelen op een voorgaande reactie.

    1. elinevanantwerpen

      Ik heb jarenlang onder een slotje geblogd, tot de site in kwestie zo inactief werd dat ik nog een lezer of twee over hield. Het was een serieuze overwinning om publiek te bloggen, omdat je dan opeens rekening moet houden dat familieleden en collega’s zouden kunnen meelezen en je dus niet meer voluit kunt zeggen wat er op je lever ligt. Het reactie-goedkeuren hou ik, maar eens je eerste reactie goedgekeurd is heb je blijkbaar altijd de mogelijkheid om te antwoorden. Ik zou niet graag pas na een week merken dat er een reactie staat van een spammer, vandaar eigenlijk.

      & ook hier benieuwd, soms komen er opeens vlagen Amerikanen meelezen en vaak zie ik de gekste zoektermen als referral.

      1. Menck

        Spam is nog nooit voorgekomen op mijn blog omdat de spamfilter van WordPress (Akismet) zijn werk voortreffelijk doet. Tevens heb ik in mijn instellingen gestipuleerd dat vanaf 2 links een reactie automatisch als spam wordt weggefilterd. Don’t worry, dus.

        1. Heidi Berichtauteur

          Hier ’t zelfde: Akismet doet dat voortreffelijk. De eerste keer dat iemand hier wil reageren moet ik modereren, daarna niet meer. Nog nooit iets tegengehouden, ik heb een tof publiek 😉

  2. Brubeck

    Ten huize Brubeck worden ook wel eens statistieken met elkaar vergeleken, vaak in het voordeel van Mrs. B, waar ik geen moeite mee heb om haar als meerdere te erkennen.
    Cijfers zijn trouwens maar cijfers. 🙂

    1. Heidi Berichtauteur

      Die cijfers, goh ja…cijfers hé. Maar de zoektermen en referrers, dat is soms echt intrigerend. “alleen een handdoekje” bijvoorbeeld, als zoekterm…hoe komen ze dan bij mij!?

Geef een reactie

