Macho

Flikken, machtsvertoon, en ik. Voorwaar een slechte combinatie.

Zeker als de macho-bad guy achter ’t stuur van de politiewagen ineens (tussen haakjes, in de bebouwde kom, vlak bij de wekelijkse markt, dus behoorlijk druk) gas bijgeeft om mij dan te kunnen beschuldigen van het negeren van een voorrang van rechts.
Als de vriendelijke passagier-collega-flik na het controleren van alle papierwerk vraagt aan macho of er nog iets moet gebeuren antwoordt die meesmuilend “dat een boete niet zal helpen zekerst?” “Ba nee”, beaamt de andere.

De politie uw vriend? De lokale van hier toch efkes ni meer.
Zo, dat moest er even uit.

16 gedachten over “Macho

    1. Heidi Berichtauteur

      Tja… Ik wou op zo’n moment en achteraf bekeken dat ik wat meer “haar op mijn tanden” had gehad. Perplex zat ik daar achter mijn stuur…

    1. Heidi Berichtauteur

      Die ene was duidelijk niet akkoord met het gedrag van de andere, maar durfde er niet echt tegenin te gaan. Misschien wel het slimst zo…

  1. Menck

    Ken je het verschil tussen:
    – de Federale Politie
    – de Gerechtelijke Politie
    – de Lokale Politie?
    Het zit zo:
    – De eerste werkt met Interpol;
    – De tweede werkt met Internet;
    – De derde werkt met Interbrew.

Geef een reactie

