Geslaagd

Van één examen van oudste kennen we het resultaat al. Het minst belangrijke op de weg naar het middelbareschooldiploma, maar een handig hebbeding.

Hij legde vandaag zijn rijexamen af. En ja, het voorlopige kaartje mag omgeruild worden, missie geslaagd (al was volgens man des huizes een njet ook mogelijk geweest).
Niet dat ik daar enige verdienste aan heb. Buiten het ter beschikking stellen van mijn karretje, en op papier begeleider zijn deed ik niet veel. Eén keer zat ik naast hem in de auto, één keer als passagier op de achterbank (de twee begeleiders mogen hun pupil samen vergezellen).

Verder nam man des huizes de taak van rij-instructeur op zich. Met veel geduld, en massa’s minder stress dan ik.
De L en de extra spiegel mogen er uit, voor eventjes dan toch. De volgende in de rij staat klaar, al moet die tussen alle festivals en kampen in nog wel eventjes zijn theoretisch examen gaan afleggen.

Oudste overschat zichzelf mogelijk wel een beetje. “Nen otto is nen otto”, maar om nu al direct met de pickup van iemand anders “naar Frankrijk te cruisen” (sic), dat lijkt mij toch wat van het goede teveel. Mijn stekkedoos past daar twee keer in, minstens!
Mogelijk geeft man des huizes nog wat les in een dik wegmonster, mogelijk stellen we ons veto. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

15 gedachten over “Geslaagd

  1. Eilish

    Hij wil al direct naar Frankrijk en ik heb hier ene met een (duur betaald) rijbewijs die niet wil rijden. Het staat wel goed op een later CV zegt ze. Zucht !
    Toch proficiat voor de zoon en hopelijk veel veilige kilometers!

    1. Heidi Berichtauteur

      Ik vind het ongelooflijk dat we er met zo weinig geld vanaf gekomen zijn. Twee keer theorie, één keer praktijk, en dan de kosten voor de officiële documenten. Nog geen 100 euro, dankzij de echtgenoot die zijn taak als instructeur perfect uitvoerde.

  2. veerle

    Proficiat aan de zoon met het behaalde rijbewijs! Nu veel oefenen en hopelijk voor zoon twee dat hij slaagt voor zijn theoretisch examen tijdens de vakantie. Dan kunnen papa en mama terug aan de slag als begeleiders.

    1. Heidi Berichtauteur

      Ik ben een behoorlijke chauffeur, alleen (oh cliché) parkeren kan ik niet deftig. En kalm blijven als er iemand anders achter ’t stuur zit, dat ook niet…

Geef een reactie

