Typisch 1 september

Zoon 1 (zevende jaar kunstonderwijs)
– moest volgens de mail pas maandag naar school
– kreeg in de loop van de dag telefoon of hij die mail wel gelezen had
– kreeg een uur later (we waren net aan “onze” extra dag begonnen) weer telefoon om te zeggen dat er eigenlijk toch al twee lesuren gepland stonden
– mobiliseerde de pa, en geraakte er op tijd
– is al helemaal ingeburgerd blijkbaar, want is met heel zijn klas nu naar Jazz in het park

Zoon 2 (zesde middelbaar)
– loopt al drie dagen te fulmineren over hoe bekrompen wij als ouders wel zijn. En dat hij in februari achttien is, wacht maar, dan doet hij puur zijn eigen goesting. Waarvan akte.
– zal nog een tweetal weken ongenietbaar blijven
– heeft bijna een binnendeur om zeep geholpen toen we hem nog eens gezegd hebben dat hij zijn boterhammen op school moet opeten in plaats van in een café op de markt
– bleef koppig lang weg na school. Tja, als hij ’s middags niet naar de markt mag, dan ’s avonds toch wel zeker!?

Zoon 3 (vierde middelbaar)
– geraakte deze morgen weer niet uit zijn warme knusse bed
– vond zijn boekentas niet, en zijn gerief natuurlijk ook niet. Hoe verder de wijzer van de klok opschoof, hoe meer decibels om dat verlies kenbaar te maken
– vond hem uiteindelijk, en scheurde onderweg zijn broek nog maar eens aan zijn fietszadel
– kwam vrolijk en vol verhalen weer thuis

Zoon 4 (derde middelbaar)
– maakte weer een half uur van zijn oren over schoenen
– stond ruim op voorhand op, maar verprutste massa’s tijd met heen en weer lopen, vergeten wat hij ging doen, nog iets halen, nog wat scherm kijken, en was bijna te laat vertrokken
– kwam netjes op tijd thuis en kroop weer achter zijn Ipad. Honderd keer “ja” antwoorden op de vraag om zijn gerief voor morgen in orde te maken, maar elke keer “neen” doen.

Ik
– had een déjà-vu. Ze schuiven elke eerste september een jaartje op, maar ze blijven o zo voorspelbaar…
– kreeg tijdens het typen van dit logje een sms van Zoon 1 dat ook zijn broek gescheurd is

24 gedachten over “Typisch 1 september

  1. annaberg

    Hilarisch. Wij hebben vijf zonen … De jongste begint aan de unief en heeft nog enkele weken vakantie. De mama is vanmorgen pen en papier gaan kopen want anders heeft hij niets. 😊

    1. Heidi Berichtauteur

      Toen we gisteren moesten lachen met het hele theater van zoon 2 werd ons dat toch niet echt in dank afgenomen… Wij vonden hem nochtans hilarisch!

  2. Eilish

    Ik heb het schoolreglement van de jongste voorgelezen waarin staat dat je ’s middags de school niet verlaat als je niet thuis of bij (door de school gekende) familie gaat eten. En nog discussiëren dat ze over de middag wél van school mag.
    Pubers. Ze moesten dat bij wet verbieden!

        1. Heidi Berichtauteur

          Ha, voilà, hier zegt dat schoolreglement hetzelfde. Hij mag van mij alle middagen naar huis komen, maar dat wil meneertje niet… Pubers bij wet verboden? Dan vinden ze zelf wel weer een manier om die wet te omzeilen 😀
          Die broeken zijn té grondig gescheurd, en niet op modieuze plaatsen!

  3. henriette

    jongste hier was zonder problemen of gezeur op school geraakt, hoefde ook pas om 10.00. Had er zelfs netjes aan gedacht om op tijd bij de oogarts te zijn , daarna weer naar school. En daarna ging het mis, feestje van een vriend dus samen naar de cinema (wisten we op voorhand) ging niet volgens plan. En zo zat ik net na 5 uur bij de spoed. Door zijn beugel heeft hij zijn tanden nog, beugelen zal alleen wel maanden langer gaan duren. Geen rustig of normaal begin vh schooljaar. Zal de rekening die in de schooltas was achtergebleven van vorig schooljaar maar eens betalen nu ik hem eindelijk gezien heb.

      1. henriette

        lege brooddozen weer terugvinden is niet erg maar die paar keer dat ze niet leeg waren…Ik gooi niet graag iets weg maar die dingen proberen schoon te maken ging mij te ver.

  4. tinyblogt

    Oh hilarisch! Maar ja, je mag daar niet mee lachen hé. 🙂
    Ik had mijn zoon virtueel uit zijn bed gejaagd, zodat hij zeker om 8u30 op school zou zijn. Om 8u45 sms: “Tnx wih! Ik moest maar om 12u55 op school zijn.” Oeps. Er zat inderdaad een brief in de bus waar dat in stond…

  5. Ilse Verhoeven

    Hahahaha, die heb ik aan mijn man laten lezen.
    Onze kinderen zijn zo ver nog lang niet, maar over een jaar of tien schrijf ik vast en zeker een soortgelijk logje 😉
    Ik vind ze nu al voorspelbaar en ze zijn nog geen zes, vier en 2 🙂

    1. Heidi Berichtauteur

      Toen ik zwanger was heb ik duizenden keren gewenst “laat het alsjeblief geen “platte vijg” zijn”. En kijk, ik heb absoluut een wens die in vervulling gegaan is. En eerlijk, ’t zou niet anders hoeven voor mij. Een beetje pit mag absoluut!

Geef een reactie

