Zeg mij eens…

…als ik zeg “natuurlijke voetverzorging”, waar denk je dan zoal aan? Ik bedoel dan kwaaltjes, ongemakken, dagelijkse voetenritueeltjes waar je een natuurlijk product voor zou willen.

In het kader van een dringend-aan-te-beginnen-eindwerk zijn alle suggesties meer dan welkom. Mogelijk geef ik hier ooit wel eens een kruidig voetverzorgingspakketje weg aan iemand die een reactie achterlaat. 🙂

18 gedachten over “Zeg mij eens…

  1. Karen

    Een heerlijk verzachtend voetbadje na een lange wandeling. Zo hebben wij een heerlijk verwenzakje gemaakt met deel zout, deel havermout en dan 3 heerlijke soorten kruiden erbij : rozenblaadjes, munt, korenbloem of liever wat rozemarijn erbij. Het oogt mooi en is zalig om je voetjes in een lauwwarm badje te stoppen met zo’n zakje erbij. Zout is ontzwellend, haver ook verzachtend en dan de weldaad van de kruiden.

  2. Marthy

    Ik heb weinig voetproblemen, gelukkig maar want ik ben een wandelaar. Ooit heb ik eens een potje voetenscrub gehad en dat was zo lekker. Ik nam het mee naar de sauna en ging daar op mijn gemak mijn voeten zitten scrubben, het gaf mij altijd een heerlijk gevoel.

  3. Eilish

    Ik zou opteren voor iemand die elke dag mijn voetjes komt soigneren vooraleer ik mijn bed opzoek, maar dat is allicht teveel gevraagd 🙂
    Dan maar iets tegen eelt en kloven net als hierboven.

    1. Heidi Berichtauteur

      Als de kalknagel een echte kalknagel is moet ik mijn hersens daar nog eens over pijnigen, maar dikwijls is het een schimmelnagel. Etherische olie van Tea-tree, puur aanbrengen, en uiteraard een beetje therapietrouw aan de dag leggen. Werkte bij de zonen uitstekend, en met blijvend resultaat.
      Dat zalfke: wordt geprobeerd. Als ik een testpersoon nodig heb stuur ik het op 😉

      1. Lalalies

        Ik dacht ook aan teenschimmel. Mag je daar echt pure onverdunde tea-tree op aanbrengen? Ik heb dat ooit eens geprobeerd en dat brandde nogal fel. Heb daar maar uit geconcludeerd dat die olie puur gebruiken mss niet de bedoeling was. Ik zou het wel graag opnieuw gebruiken dan.

        1. Heidi Berichtauteur

          Met alle etherische olies (E.O.) is voorzichtigheid geboden. Hier thuis kunnen we de Tea-tree allemaal verdragen, maar als het te branderig aanvoelt kan je een druppeltje in een draagolie doen. Voor teenschimmel neem je dan best één die lang OP de huid blijft liggen, olijfolie bv. Ook in wolvet (lanoline) kan je dat doen, of de E.O. verwerken in een zalf. Ook gelezen, maar nog niet geprobeerd: Tea-tree oplossen in wodka, en zo als spray gebruiken.
          Je kan ook voor een andere E.O. uit de Melaleuca-familie kiezen, Niaouli bv. Succes, (en laat je weten wat je bevindingen zijn?)

  4. Hilde

    Jouw reactie op mijn blog heeft me er eventjes aan herinnerd dat ik hier weer eens wat vaker moet komen. Want…je schrijft over onderwerpen die me zeer zeker ook danig interesseren. Zoals dit: voetverzorging op natuurlijke wijze. Wat echt heerlijk is: een voetbadje met etherische oliën en wat helpt voor mensen met kalknagels: een voetbadje met appelazijn.

Geef een reactie

