De gazet

Een krant komt hier eigenlijk nog zelden in huis. Veel is te lezen op internet, en in de tijd toen de dieren nog spraken  toen wij nog een abonnement hadden bleven de weekkranten meestal ongelezen liggen tot in ’t weekend. Om dan oud nieuws te zijn natuurlijk.

Nu komt er sporadisch nog eens een weekendeditie binnen, meestal dezelfde gazet, met Weekend en Magazine, soms een keer een andere. Vandaag zouden het er twee worden, maar helaas was die met de gratis CD van Toots al uitverkocht in ons winkeltje.

De andere, daar had madam al dik reclame voor gemaakt, ah ja: met gratis Zsazsalmanak, en zelfs verkrijgbaar aan halve prijs dankzij een kortingsbon.

Yes, ik heb ze. Sorry madam, ’t was niet voor je kalender, want ik vind hem grappig en tof en origineel en wat-weet-ik-nog-allemaal, maar die van Natuurpunt is eerder op ’t jaar beschikbaar, en twee kalenders invullen, da’s te veel werk.
En toch moest en zou ik die gazet vandaag hebben. Omdat er een artikel in zou staan waarvoor ik vorige zondagavond nog even in de archieven dook om een foto te bezorgen.

Schoonbroer vond hem alleen nog in lage resolutie. Veel woorden waren niet nodig, ik kon mij direct voor de geest halen over welke foto het ging, en vond hem redelijk vlotjes.
In de krant met de beroemde kalender staan dit weekend een aantal dubbelportretten van fantastische mensen. (mogelijk nog wel meer, maar ik had alleen oog voor bladzijde 32 en 33 van Het Nieuwsblad)
Hieronder staan ze met z’n viertjes samen op de foto. Voltooid verleden tijd.

FKW*S*

©Jacky Bostoen

Het blijft zo oneerlijk, niet te vatten, zoveel vragen oproepend, zo’n leegte achterlatend.
Slik. Ik weet wat het nog steeds met mij doet, en ik probeer te begrijpen wat het met F en K moet doen. Lotte Debrouwere, die het artikel schreef, heeft dat prachtig gedaan.

Wereldlichtjesdag: de tweede zondag van december worden om 19u kaarsjes aangestoken ter nagedachtenis van overleden kinderen. Hier gebeurt dat wel meer, maar morgen zeker. Voor die twee, die we zo hard missen.

Toe, ga naar de gazettenwinkel. En lees wat meer over wat hier een paar keer per jaar voor dubbele gevoelens zorgt… Die almanak hebt ge dan ook ineens 🙂

 

10 gedachten over “De gazet

  1. Fries

    Dank, schone zus… voor die foto, voor jouw blogpostje van zopas, voor zoveel!
    En over ‘zoveel’ gesproken: er was nog zoveel dat wij -met zijn viertjes- wilden doen… ;-(
    Slaapwellekus, F.

  2. Pingback: Whereabouts (11) – second part of my life

Geef een reactie

