Weekendtip

Voor je denkt dat ik hier met een handleiding “hoe steek je zelf een gipskartonnen plafond” afkom wil ik je geruststellen. Dat plafond zit er, blogpostje volgt één dezer, maar deze keer heb ik echt iets helemaal anders te doen dan keukenverbouwing.

Het staat al heel lang op de kalender, opendeurdag bij Sabien.
Vriendin Sabien start met haar eigen zaak : Jouw Stijl
Ik zou zeggen: kom allemaal eens kijken.

20155978_238264623348953_8772079563052539935_n

Toen ze nog in volle voorbereiding was, mochten zowel zoon twee als ikzelf “proefkonijn” zijn. Heerlijk.
Sabien geeft kleuradvies, stijladvies, kan voor een totale make-over zorgen en wil zelfs meegaan als personal shopper.
Verder kan je bij haar ook workshops op maat volgen. Make-up (100% natuurlijk), kleur, stijl,… vraag het en ze werkt een gepersonaliseerd voorstel uit.

Is dat nu echt nodig?

Laat mij even schaamteloos reclame maken.
Het kleuradvies kreeg ik enkele jaren geleden cadeau van man des huizes, toen was Sabien er nog niet mee bezig. Ze kon wel bevestigen dat het kleurenpaspoort in mijn handtas echt bij mij past.

Ik mocht mee naar een lesavond, in een leuk winkeltje hier in de buurt.
De kleuren waar ik naar pak, die staan mij, maar qua modellen had ik soms toch nog net dat beetje assistentie nodig. Brede schouders (veel gezwommen vroeger) vragen geen boothals, integendeel. Mijn eerder kleine gestalte wordt optisch verlengd door verticale lijnen. Dat kan een sjaaltje zijn, of een halssnoer, maar evengoed een v-hals of een vestje dat nonchalant open blijft hangen.
Er waren die avond héél veel kleren waar ik mee stond, ook een aantal compleet buiten mijn comfortzone of kleurenpallet. En dan komt de personal shopper een beetje je geweten spelen: “ga je dat écht dragen? Of alleen hier een keertje, voor de spiegel?”
“dit is een echte basic voor jou, die je kan combineren met x en y en z en zo met één stuk een basic of eerder feestelijke outfit creëren.”
Geen miskopen meer, geen impulsaankopen meer. Jezelf een paar vraagjes stellen, daar begint het mee. Want wees maar zeker: Jouw stijl doet je stralen.

Heerlijk.
Sinds ik ooit een jaar – uit eigen vrije wil – niks kocht voor mezelf leerde ik al veel bewuster kiezen, maar dit gaat toch nog een stapje verder. ’t Is natuurlijk leuk dat ik Sabien al kende, maar ik weet zeker dat ze iedereen op zijn/haar gemak kan stellen.advies-kleur-stijl
Kleuren, kleren, make-up, accesoires: een kolfje naar haar hand. Zoon twee kan getuigen. Die eeuwige t-shirt-en-jeans-boy mocht mee naar een sjieke kostuumwinkel in Gent, en kwam daar ook “zot”enthousiast van terug.

Kijk eens op haar website, of op haar facebookpagina, en vooral: kom langs deze zaterdag op haar opendeurdag. Van 10 tot 17, in de Kapelstraat 23, Sint Eloois Winkel.

Kom dan zeker even goeiedag zeggen, ik loop daar ook rond, en mijn zonen gieten graag een drankje voor je uit. Tot dan?

 

13 gedachten over “Weekendtip

  1. sandravda

    Wens Sabien veel succes van mij. Tien jaar geleden ben ik gestart als zelfstandige kleur- en stijlconsulente/styliste en daar ben ik nog steeds heel blij om. Het is zo ontzettend fijn om mensen te laten stralen!

  2. Leen

    Ik wil dat al heel lang eens doen, mij laten stylen. Kleurenpalet weet ik al: ik ben een rasecht herfsttype. En ik weet ook welke modellen jurkjes mij keigoed staan, ik weet alleen niet welke mij minder of gewoon keislecht staan en die ik dus moet vermijden. Ik zou heel graag eens met een personal shopper op pad gaan ja 🙂 Moet alleen eens eentje vinden in het Leuvense.

Geef een reactie

