Trop is teveel

Hoe komt dat toch, dat ik voor een heel gezelschap kan koken zonder massa’s over te hebben (dankuwel Monique voor de wijze lessen), maar dat ik mij met geen mogelijkheid kan houden aan simpele moestuinlogica?

Bijvoorbeeld dat je in een serre van 6 vierkante meter geen twintig tomatenplanten kwijt kunt. Zeker niet als je daar dan ook nog per sé 5 soorten paprika’s, enkele auberginerassen en wat scherpe pepertjes in wil planten. Misschien met de 4 vierkante meter van het perkje vruchtgewassen erbij, wat denk je? ’t Is maar dat ik het zo écht niet over mijn hart krijg om plantjes weg te doen. Nochtans vind ik dat ik doordacht gezaaid heb dit jaar: Eéntje voor buiten, ééntje voor binnen en ééntje reserve. En dat zo met alle rassen die in het zaaikistje zitten 😀 Gelukkig bestaan er ook grote bloempotten, olijf- en bestomaatjes schijnen daar goed in te gedijen. Oef!

Pootpatatjes, nog zo iets. 40 stuks is echt het maximum om ze hier op een “propere” afstand van mekaar te kunnen zetten. Ik had er al genoeg, waarom liet ik die paarse dan niet gewoon liggen bij Vreeken? Er werden er een aantal liefdevol geadopteerd, zodat mijn planten alle kansen krijgen.

Of de eerste reeks sla-zaailingskes. Een hele zaaiplaat vol, weliswaar verschillende rassen, maar dan nog… De zonen zullen mij er weer een paar keer op attent maken dat ze geen konijnen zijn.

Echt, alle simpele logica is zoek als de lente kriebelt…

5 gedachten over “Trop is teveel

  1. bentenge

    Te veel willen 🙂 Ik ken dat. Waar gaan we die twee laatste struiken nu nog kwijt geraken? Nadat we er al 9 gezet hebben waar er beter maar 7 hadden gestaan 🙂

Geef een reactie

