Bladcompostmand

zelfgevlochten bladcompostmand

Schoon hé! Zelf gemaakt. Gevlochten van wilgentenen. Die ik samen met meneer des huizes uit het bos van de tofste onthaalmoeder van de streek ging halen.

Volledig wat ik er van verwacht had. Misschien vlecht ik ze nog wat hoger, als het terug wat warmer is buiten. Kuntniegeloven hoe’n koude vingers ge daar van krijgt! Misschien maak ik onderaan nog een opening, en zet ik er een omgekeerd wijnkistje in alvorens ik de bladeren er in gooi. Zoiets als hier. Een egel hebben we in onze tuin zeker, mogelijks heeft hij/zij graag een mooi huisje? Al hoop ik van harte dat egeltje al een onderkomen gevonden heeft, want ’t is wel koud, zo ’s nachts.

En weet ge wat? Er waren er hier die dachten da’k een ballonmand gemaakt had. Of straffer nog, ne kerstboom. Allé jong, komaan… 😀

12 gedachten over “Bladcompostmand

    1. Heidi Berichtauteur

      Wij zijn het in de takkenwal vergeten in te bouwen, maar volgens mij woont daar wel ’t één en ’t ander, zelfs zonder speciale infrastructuur.

  1. Heidi Berichtauteur

    @ bart, brubeck en bart: dankuwel! Als kerstboom niet geslaagd, maar als tuingerief vind ik het wél ok. Ik overweeg zelfs om een compostsysteem met 3 bakken te maken van wilgentakken. Leuk materiaal, en best wel doenbaar om zelf te verwerken.

Geef een reactie

